karriere@kristiania.no
Search Specialist
Fast @GroupM Norway AS publisert 6 dager siden i Markedsføring, kommunikasjon og mediaDetaljer
- Stilling ID 14010
- Fagområde Markedsføring og kommunikasjon
Beskrivelse
Har du en interesse for Google annonsering, analyse og teknologi? Da kan det hende at du er vår nye Søk Spesialist!
Vi ser etter deg som brenner for markedsføringsfaget, og som i tillegg kan være en positiv bidragsyter til teamet vårt. Hos oss vil du få en sentral rolle på SEM-teamet, og få jobbe med noen av Norges mest spennende annonsører. Du vil i samarbeid med andre spesialister være en drivende kraft i å definere fremtidens digitale markedsstrategier, med særlig fokus på målgrupper, data og teknologi. Du kommer til å jobbe sammen med noen av bransjens dyktigste mennesker og inngå i et sosialt og ambisiøst team.
Vi ser for oss at du er nyutdannet eller har opptil 1 års erfaring med betalt søk, fra enten byrå eller kundesiden. Vi gir deg nye utfordringer, og muligheten til å styrke din faglige kompetanse og oppfylle dine ambisjoner.
Vi tilbyr
En utfordrende og spennende jobb, samt karrieremuligheter i et selskap med mange dyktige kollegaer. Et ungt arbeidsmiljø som er preget av godt humør, samarbeid, oppfinnsomhet og selvstendighet. Hos oss er det høyt under taket og gode muligheter for å påvirke egne oppgaver gjennom proaktivitet. I tillegg tilbyr vi:
- Mange ansattfordeler
- Treningsgodtgjørelse og fokus på mental helse
- Svært moderne og fine lokaler midt i sentrum
- Vår kantine Sans+Samling serverer lunsj i helt egen særklasse
- Konkurransedyktig lønn og betingelser
Om stillingen
Som Search Specialist får du ansvaret for å utvikle og implementere komplekse segmenterings- og kommunikasjonsstrategier på tvers av søkemotorene Google og Bing. Du vil få ansvaret for strategi, håndtering, optimering og rapportering innenfor SEM. Du vil også kunne bidra inn i større prosjekter sammen med teamet, for å sikre god utvikling på fagområdet. Du vil bli en sentral brikke i å utvikle kundeporteføljen på tvers av alle byråene i GroupM, ikke minst i arbeidet med våre samarbeidspartnere og teknologileverandører.
Kvalifikasjoner
Som Search Specialist skal du mestre mange disipliner og det vil være en fordel hvis du kan kjenne deg igjen i følgende:
- Analytisk, strukturert og detaljorientert
- Nysgjerrig og proaktiv
- Selvstendig og initiativrik
- Digitalt og teknisk anlagt
- Strategisk
- Evne til å kommunisere tydelig
- God skriftlig og muntlig i både norsk og engelsk
I tillegg er det et pluss, men ikke et krav, om du har kjennskap til følgende:
- Google Ads/Bing Ads og Google Analytics
- Erfaring med e-Commerce
- Kjennskap til tredjepartsverktøy som SA360 eller Adobe
- Erfaring eller jobbet med andre typer mediekjøp
Om selskapet
GroupM er en del av WPP, som er verdens største kommunikasjonsnettverk. Med mer enn 20 000 ansatte fordelt på 400 kontorer i 81 land, har GroupM en solid global forankring. Vi har dedikerte team over hele verden som jobber med å formidle ny kunnskap og best practice.
Spørsmål til stillingen:
Head of Operations, Search, Annette Ajer Lunde – annette.lunde@groupm.com
Head of Search, Sigve Ringseth – sigve.ringseth@groupm.com
¨
Søknadsfrist: 14. februar.