Frokostseminar – Hvordan B2B-prisstategi kan gi verdi for både kjøpere og selgere
Kristiania inviterer til frokostseminar om prising for B2B-virksomheter. På seminaret får du fire spennende innlegg om hvordan B2B-virksomheter kan jobbe smartere med pris
Dato: Tirsdag 17. september
Tid: 08.00 – 10.20
Sted: Kirkegata 23-25, Oslo (7.etg)
Velkommen til frokostseminar
I strategi- og markedsføringsfaget er vi opptatt av å skape verdier for kundene våre ved å bygge sterke merkevarer, ha gode verdiforslag til kundene og drive innovasjon. Vi er også opptatt av å fange deler av den verdien vi skaper for kundene ved strategisk prising. Å prise strategisk handler om å skape verdi for kunder, være nysgjerrig og prøve nye måter å prise på, samtidig som vi jobber for å bedre egen lønnsomhet.
På seminaret får du fire foredrag om hvordan virksomheter kan jobbe både strategisk og taktisk med pris for å bedre lønnsomheten.
Det er krevende å sette riktig pris. Setter du prisen for lavt, øker volumet, men lønnsomheten kunne vært bedre. Setter du prisen for høyt, blir volumet så lavt at det også påvirker lønnsomheten. Målet er å jobbe smart med prising, slik at kunden er tilfreds og lønnsomheten er god.
Dette seminaret er for deg som jobber med B2B-salg og marked og er opptatt av å sette riktig pris.
Program
08.00: Registrering, frokost og kaffe
08.30: Velkommen ved Professor i markedsføring, Nils Høgevold, Kristiania
08.35: Hva kan du lære av Nobelprisvinnere i økonomi om prissetting ved anbudskonkurranser og auksjoner? Flere av de som har vunnet Nobelprisen i økonomi har forsket på auksjoner. Her er det flere nyttige tips å plukke opp.
Øyvind Aas, Førsteamanuensis i samfunnsøkonomi, Kristiania
08.55: Hvordan jobber profesjonelle innkjøpere for å redusere prisen i anbudskonkurranser? Marius er en av få personer i Norge som både har erfaring som innkjøper og som har forsket på innkjøpsledelse.
Marius Langseth, førsteamanuensis, Kristiania
09.20: How to create value for B2B-customers with strong brands and innovation? Strategic pricing is not only about the price of the product, but also how customers perceive the value of the product.
Nicholas Jonathan Ind, Professor in branding, Kristiania
09.45: Hvordan jobbe strategisk med prising for å øke lønnsomheten? Hvordan jobbe systematisk med pris over tid for å bedre lønnsomheten.
Anders M. Mamen, Høyskolelektor i markedsføring
10.10: Oppsummering, spørsmål og kommentarer
10.20: Avslutning
Kristiania har et nytt undervisningsbygg i Kirkegata. Dette er et bygg vi er stolte av. Dette frokostseminaret er en god mulighet til å se det nye bygget midt i Oslo sentrum.
Er du tidligere student ved Kristiania, er det ekstra hyggelig om du kommer innom og hilser på oss. Det er alltid stas å møte tidligere studenter og høre deres historie.
Vi håper du har anledning til å komme!
Vel møtt!